لارا جانلارا جان، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 12 روز سن داره

روز های شیرین

تولدت مبارک نازنینم

1392/7/19 13:10
نویسنده : مامان
294 بازدید
اشتراک گذاری

خیلی خیلی زودتر از اونی که متوجه بشیم یک سالگی عسلک رسید... وقتی عکسای یک سال گذشته رو میبینم باورم نمیشه که یک سال پیش بوده انگار که همین دیروزبود!

            

 

مراسم خاصی نداشتیم فقط خانواده های خودمون و عمه لارا بودیم. از صبح احساس خیلی خوبی داشتم که دخترم اولین تولد زندگیشو می خواد تجربه بکنه. همه ی لحظه های شروع درد زایمان تا دنیا اومدن کوچولو و خونه آوردنش از جلوی چشم من می گذشتن. چقدر زود گذشت...

           

لارای نازم شمع های تولدشو خودش فوت کرد!!! روز قبلش با کبریت تمرین کرده بودیم اما امیدوار نبودم با یه بار تمرین بتونه و یادش بمونه! تا بهش گفتم فوت کن فوتش کرد! امیدوارم صدسال دیگه هم شمع تولد فوت کنی نازنینم.

          

توی این مدت تا حدودی تونستم با بیخوابی کنار بیام و زندگی رو طوری که می خوام اداره کنم. اما هنوز از چیزی که توی سرم دارم خیلی فاصله دارم. هنوز خیلی مونده که به رویاهای خودم در مورد کار و درس و ... برسم. خودمو توجیه می کنم که تا لارا دو،سه ساله بشه وقت دارم و آروم میشم. هنوز برنامه روشن و واضحی برای آینده ندارم و گاهی خودمو به خاطر تنبلی سرزنش می کنم.فعلا یه کتاب خیلی قشنگ از اولیانا فلاچی دارم با سرعت لاکپشتی میخونم : به کودکی که هرگز زاده نشد! خوشم اومده ازش!

لارای من دو روز بعد از تولدش تونست ترس از راه رفتنش رو شکست بده و بدون وقفه شروع به راه رفتن کرد... دنبالش میرم تا نیافته دلم با هر قدمش می لرزه و هزار بار احساس خوشبختی می کنم. پاهای کوچکش انقدر قوی روی زمین میذاره که باورم نمیشه همون پاهای کوچولو هستن که نمی تونست تکونش بده.

همه چیز در مورد این کوچولوها در حد معجزه برام عجیب و جالبه. مثلا اینکه شخصیت این جوجه ها از همین الانشم مشخصه. اینکه دخترک من خیلی محتاط و آرومه. وقتی چیز جدیدی می بینه اول با انگشت شصتش لمس میکنه اونم چندبار تا مطئن بشه بعد دست بگیره...

+++چند نفر از دوستای خوبم در مورد آموزش زبان دوم به بچه ها می خواستن بیشتر بدونن:

شاید برای شما چندزبانه بودن یه مورد آشنا نباشه اما من به اقتضای ترک بودنم دو زبانه بزرگ شدم! یعنی یه محصول دو زبانه...و اینکه رشته من آموزش زبان انگلیسی هست و طبیعتا در مورد آموزش زبان به کودکان مطالعاتی داشتم. من وقتی بچه بودم فارسی رو با شعرها و قصه های مادرم و تماشای تلویزیون  مثل زبان مادری گرفتم .

برای آموزش زبان انگلیسی به بچه ها اصلا نگران نباشید چون با این کار بهش کمک می کنید تا بینش وسیع تری داشته باشه و مغزش فعالیت بیشتری بکنه. تا حدود ٣سالگی بچه ها می تونن تا ٤ زبان رو مثل زبان مادری یاد بگیرن. پس نگران نباشید فقط این کار رو بعنوان آموزش انجام ندید سعی کنید با بازی ،قصه و شعر کمک کنید هر چه بیشتر با اون زبان در تماس باشه. من خودم بیشتر شعرای انگلیسی برای کوچولوم می خونم و با اشاره به اشیا اسماشونو به انگلیسی می گم.مطمئن باشید با تمرین نتیجه می گیرین. یه بار به یکی از دوستام گفتم بجای کارتون فارسی براش انگلیسی بذار ببینه گفت: اون که انگلیسی بلد نیست!!! واقعیت اینه که بچه ها تو این سن(یک سال به پایین) هیچ زبانی و زبان مادری رو بلد نیستن فقط با تمرین و تکرار می فهمن و یاد می گیرن...

اولش برای خودم هم خیلی سخت بود که بخوام به یه زبون کاملا بیکانه با کوچولوم صحبت کنم یا شعر بخونم اما خوب همه چیز اولش سخته! نگران اینم نباشید که انگلیسی کم بلدید همون کم هم کافیه و ضمنا خودتونم خیلی چیزا یاد می گیرین!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (18)

شیما مامان شاهین کوچولو
19 مهر 92 13:47
تولدت مبارک عزیزم ایشاله تولد 120 سالگیت


merci
مهسا مامان نورا
19 مهر 92 21:34
عزیزم ماشاله بهت چه ناز شدی و لباست بهت میاد مثل فرشته ها تولدت مبارک هزاران بار مبارک منم خیلی دوست دارم نورا دو زبان رو یاد بگیره اما در زبان انگلیسی خیلی ضعیفم اما سی دی هاشو واسش گرفتم ومیزارم.
با ارزوی بهترین ها برای شما


مرسی دوست همیشه مهربونم...ضمنا نگران انگلیسی نباش با همون انگلیسی ضعیف باهاش حرف بزن
رومینا
20 مهر 92 11:00
مبارکت باشه چه نازی عزیز خاله
امیدوارم که بتونم موفق باشم باید با رادوین تمرین کنم . تو لینک دوستان من که پیجی هست به اسم دو زبانه کودکان . یه مطالعه ایی کردم خوب بود و نظر شما رو داره . ممنون از راهنماییت


رومینای مهربونم ممنونم.آره نترس اولش سخته کم کم راه میافتی مخصوصا با دیدن پیشرفت رادوین کوچولو انگیزتم بیشتر میشه. موفق باشی
بهاره
20 مهر 92 12:24
تولدش مبارك. واقعا زود ميگذره. من يادمه براش دنبال سيسموني و تخت بودي!

گه تولدت كفشدوزكي قشنگي شده. بادكنك ها اماده هستن يا خودن خالدارش كردي؟

ممنون بابت توضيح اموزش ربان. من با اينكه زبانم بد نيست تا حالا با دخترم حرق نزدم. همون چيزي كه خودت گفتي




ممنونم خانمی...آره خیلی خیلی سریع میگذره. همه محصول خودمن! دامن و بادکنک ولی تاپشو مامانم براش بافته!
جالبش اینه که دقیقا شب تولدش بعد از اینکه کیکشو کفشدوزک سفارش دادیم تصمیم گرفتم اینجوری باشه!

بهار
20 مهر 92 12:31
قالب وبلاگ سفارشـــــی برای دیدن نمونه کارا در صورت تمایل به آدرس زیر برین. http://ghalebe-weblog.blogfa.com
بهاره
20 مهر 92 13:14
خيلي قشنك هستن. همشون. بادكنك ها كاملا گرد و قشنگ خال خالي شدن
تلش خيلي قشنگه چه جوري درست كردي منم مي خوام درست كنم براي دخترم.
كفش هاش رو هم مامانت بافته؟ منم مي خوام از اين دامن ها براي دخترم بدوزم. اماده اش رو ديدم كاري نداشت همه اش تورهاي باريك بود كه به كش گره شده بود منتظرم دخترم بتونه راه بره

تو وبلاگت برات نوشتم

مهسا مامان نورا
23 مهر 92 22:05
عید قربان مبارک
باران
28 مهر 92 3:54
آخی عزیزم
تولدش مبارک ایشالله 1000 ساله بشه
تبریک بهت می گم که یک عمر مادریه تو هم یه ساله شده و تونستی تو این یه سال با تموم سختیاش بچه ات رو رشد بدی و بپرورونی


ممنونم عزیزم
مهسا مامان نورا
1 آبان 92 15:26
عید ولایت و امامت بر شما مبارک
شقایق مامان آرشا
9 آبان 92 23:34
نا ناز خاله تولدت مبارک آفرین شمعا رو خودت فوت کردی 120 ساله شی


ممنونم خاله شقایق مهربون.
مهسا
12 آبان 92 19:08
خاله جون ما اپییییییییم
رايان پادشاه پاييز
15 آبان 92 18:35
تولدش مباررررك؛ اي خدا چه عروسكي شدهههههه/ از طرف من بخورششششششش/ كاش ترس راياني هم از راه رفتن بشكنه، اصلااااا حاضر نيست تنها وايسه
گوگی
19 آبان 92 22:21
سلام لارای خوشگلم.تولدت مبارک بهت تبریک میگم که مامان نازی داری مهربون خلاق باهوش و فداکار. یاد ایام بخیر آبجی جونمو. گوگی خوشگل من دوستت دارم مرسی سر زدی
مهسا مامان نورا
25 آبان 92 15:39
وای دوستی تو رو خدا این و نگو خجالت کشیدم با اون قیافه6 د ر4 من جدی پفتم عزیزم خیلی ناز بودی
گوگی
26 آبان 92 21:21
سلام سلما جونم منم مامان شدم واقعاااااااااااااااا تبریک فراواااااااااااااان
گوگی
30 آبان 92 10:13
ابجی جونم اینم وبلاگ نی نی منه. http://lovefruit.niniweblog.com/
بهاره
20 آذر 92 9:50
من رمز ندارم
مامان الی
15 بهمن 92 0:21
سلام عزیزم امیدوارم همیشه قلب دختر نازت تو دستای گرمت بتپه و تو براش بهترین باشی با افتخار لینکت کردم دوست داشتی ما رو هم بلینک منتظرتم
مامان
پاسخ
عزیزم خیلی لطف کردی حتما